Tags: content marketing, persberichten
Best Dutch Brands maakt de drie winnaars bekend van de 2014 Excelly Awards in deze categorieën:
- AEX: AkzoNobel
- AMX: TenCate
- AscX: Heijmans
“De Excelly Awards zijn een erkenning voor de best ontworpen jaarverslagen van beursgenoteerde bedrijven aan de NYSE Amsterdam. Jaarverslagen geven bedrijven de kans om niet alleen financiële gegevens te verstrekken, maar ook om hun specifieke marketing-aanpak te etaleren. Aangezien het jaarverslag meer en meer als marketing middel ingezet wordt, zie je bedrijven veel investeren in het concept en design van hun rapportage. In veel gevallen zelfs meer dan aan hun corporate website. Dit gebeurt wellicht niet altijd bewust, maar is toch zeker een opvallende ontwikkeling. “ zegt Top Schepers, Creative Bastards director en jurylid van Excelly Awards
Excelly Awards 2014 – De Genomineerden
Er waren 9 genomineerde bedrijven
- AEX categorie: AkzoNobel, DSM, Philips
- AMX categorie: Aalberts-Industries, Arcadis, TenCate
- AScX categorie: Besi, Heijmans, Kendrion
Over Excelly Awards:
Excelly Awards werd opgericht in 2013 en kende 9 winnaars in dat jaar. De winnaars van vorig jaar kwamen niet in aanmerking voor deelname aan de 2014 Excelly Awards.
De 2013 winnaars waren:
- Aegon, Ahold, Heineken en Unilever in de categorie AEX
- Nutreco, TKH en Unit4 in de categorie AMX
- D.E. Masterblenders1753, Sligro Group, en Wessanen in de categorie AScX
Excelly Awards – Omdat Visual Design Belangrijk Is
Jaarverslagen zijn een grote bron van informatie voor een breder publiek dan alleen financiële analisten en lange termijn aandeelhouders. Andere groepen zijn journalisten, studenten, potentiële investeerders, en strategische beleggers. De meeste mensen hebben niet de tijd en de wens om alle elementen van de jaarverslagen door te nemen, ze kijken naar de meest belangrijke informatie en willen “een goed gevoel” krijgen door snel het jaarverslag in te zien. Bedrijven die de best ontworpen jaarverslagen produceren begrijpen dat.
De best ontworpen jaarverslagen zullen de snelle kijker genoeg informatie geven en zullen de waarden van het bedrijf ook communiceren via visuele elementen. Best Dutch Brands beloont deze jaarverslagen met de Excelly Awards. Tegenwoordig is de aandachtsspanne van mensen korter dan ooit tevoren, en daarom is het belang van het presenteren van informatie op een visuele manier steeds groter geworden (denk aan Pinterest, Instagram, Infographics,)
Jury
De Excelly Awards Juryleden zijn marketing professionals met ervaring in branding, design en communicatie.
De jury bestaat uit:
- Hans de Gier Is oprichter van SyncForce, enterprise platform voor het ontwikkelen en lanceren van merkproducten. In 2008 was hij de initiatiefnemer van Ranking the Brands, waarbij op basis van alle wereldwijd gepubliceerde rankings de Ranking The Brands Top 100 wordt bepaald. Hij is daarnaast gastdocent op het gebied van strategisch brandmanagement.
- Tom Schepers, Creative Director en oprichter van Creative Bastards, het reclamebureau in Enschede.
- Anouk Verhoeven, UX-onderzoeker bij Jungle Minds – digitale strategie en design. Jungle Minds is een expert agency inzake corporate rapportage en is de onderzoekspartner voor de jaarlijkse ‘Herni Sijthoff-prijs’ (de jaarlijkse Nederlandse prijs voor de beste digitale bedrijfsrapportering
- Misha Scholten is sinds 2008 Art director bij Creative Bastards, en hij is betrokken bij het totale creatieve proces, van begin tot eind. Hij speelt een rol bij het eerste contact met klanten, bij het maken en presenteren van ontwerpen, en ook bij het beheer van de planning en uitvoering tot aan het eindproduct.
- Bea Stanford, oprichter van Best Dutch Brands en expert op het gebied van trust-based marketing. Bea Stanford is online marketing professional met 18 jaar ervaring. Zij is verantwoordelijk voor de inhoud strategie van Best Dutch Brands.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Interview | De status van Online Marketing in B2B op dit moment
Zet duurzame sportveldverlichting in als content marketing
Zet duurzame sportveldverlichting in als content marketing. Tips en voorbeelden voor de inzet van verlichting en marketing
De nieuwe vuistregel: ‘10X’ content
De nieuwe vuistregel: ‘10X’ content': content genereren die minimaal 10 keer beter is dan de content die al bestaat.
Duurzaam omzet genereren door middel van content
Duurzame omzet, kan dat wel goedkoper? Ja! Dat kan. Linkbuilding, SEO en de content daarvoor maken dat mogelijk.
Hoe je meer gratis bereik genereert voor jouw blog!
8 manieren om razendsnel meer gratis bereik te genereren met jouw blog. Tips uit de praktijk om jouw blog te laten groeien! Lees verder ->
Van kennisleider naar marktleider met content marketing
Van kennisleider naar marktleider met content marketing (deel 1); hoe word je thought leader voor meer business
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.