Steelcase Solutions en OCS Workplaces integreren sales- en supportactiviteiten

door Marcel Nanning | Last Updated:   28 augustus 2014

Tags:

Amsterdam, 28 augustus 2014. Steelcase Inc. kondigt een verregaande integratie aan van Steelcase Solutions en OCS Workplaces. De transitie die op 1 oktober 2014 wordt geeffectueerd, omvat de integratie van de sales- en supportactiviteiten van Steelcase Solutions in de nieuwe OCS organisatie, die onder de naam OCS+ Steelcase de Nederlandse markt zal bedienen met end-to-end oplossingen op het gebied van kantoorontwerp- en inrichting. Door de integratie van de salesactiviteiten komt wereldwijde expertise op het gebied van kantoorinrichting samen met lokale kennis en ondersteuning.

Steelcase en OCS Workplaces hebben een gezamenlijke historie die reeds 15 jaar terug gaat en waarbij laatstgenoemde optrad als partner van Steelcase. Door de sales- en supportactiviteiten van Steelcase Solutions te integreren in OCS Workplaces, ontstaat een combinatie die nog beter in staat is om klanten op efficiënte en effectieve wijze van dienst te zijn en oplossingen te realiseren die meerwaarde bieden. De huidige locaties Amsterdam (Steelcase) en Den Bosch (OCS Workplaces) blijven gehandhaafd. Robbert Starre en Harro Hoencamp, partners bij OCS, zullen leiding geven aan het nieuwe OCS.

 Het beste van twee werelden
Steelcase brengt als werkomgevingspecialist en wereldwijd marktleider in kantoorinrichting diepgaande kennis in over hoe mensen vandaag de dag werken. Steelcase vertaalt deze inzichten naar innovatieve producten, toepassingen en diensten die de effectiviteit en het fysieke en cognitieve welzijn van kenniswerkers vergroten. OCS Workplaces is complementair hieraan in de zin dat zij als Nederlandse organisatie een goed inzicht heeft in de lokale markt en de afgelopen decennia een omvangrijk netwerk heeft opgebouwd. OCS Workplaces levert diensten op het gebied van ontwerp, concept en design en daarnaast een aanvullend productportfolio van derde partijen. De consulting- en uitvoerende Turn Key diensten die samenkomen in de geïntegreerde “10 competenties aanpak” zorgt er voor dat het nieuwe OCS nationaal en internationaal opererende bedrijven nog beter kan helpen met end-to-end oplossingen waarbij de identiteit van organisaties wordt vertaald in inspirerende werkomgevingen.

Kennis
Guillaume Alvarez, SVP EMEA bij Steelcase: ‘Door de geïntensiveerde samenwerking komen twee aanvullende proposities samen. Hierdoor kunnen we klanten nog beter van dienst zijn. Diepgaande kennis van hoe mensen wereldwijd werken vertaald in innovatieve producten en toepassingen, een uitgebreid dienstenaanbod op het gebied van kantoorinrichting en werkplekontwerp en een sterke positie in de Nederlandse markt is een combinatie die ongeëvenaarde businesskansen oplevert.’

Producten
Paul Zuidema, Directeur Steelcase Benelux: ‘Bedrijven en organisaties zijn voor de inrichting van hun werkomgeving steeds meer op zoek naar hoogwaardiger en completere dienstverlening. Zij willen zich kunnen focussen op hun kernactiviteiten en hebben derhalve behoefte aan een partner die hen in alle aspecten van het ontwerp en de inrichting van hun kantooromgeving kan ondersteunen. Zij verlangen een totaaloplossing op basis van kennis, producten en diensten. Wij beschouwen deze nieuwe samenwerkingsvorm dan ook als een solide basis voor verdere groei in Nederland. Temeer wij nu nog dichter bij onze klanten kunnen opereren en sneller en efficiënter kunnen schakelen.’

Diensten
Harro Hoencamp, Partner bij OCS Workplaces: ‘Wij werken al meer dan 15 jaar intensief met Steelcase samen om klanten in Nederland op een goede manier te ondersteunen bij het ontwerp en de inrichting van hun kantooromgeving. Dat Steelcase ons nog meer gaat ondersteunen op het gebied van sales en support, leidt niet alleen tot meer slagkracht, maar ook tot een nog meer klantgerichte benadering, gebaseerd op onze “10 competenties aanpak”, bij het creëren van inspirerende werkomgevingen.’

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.