Tags: Direct Mail, print
Hoewel de wereld steeds verder digitaliseert, is het versturen van post voor veel bedrijven nog steeds aan de orde van de dag. Fysieke post komt nog steeds professioneler over dan digitale post en daarom is men hier nog niet op grote schaal afscheid van aan het nemen. Nu bestaan er verschillende mogelijke denkbare soorten post die je als bedrijf kunt versturen. Welke type enveloppen heb je nodig voor de post die jij wilt versturen, en in hoeverre kun je deze nog personaliseren?
Bedrukken
Laten we eerst stellen dat je als bedrijf niet âzomaarâ een envelop moet gebruiken om je post in te versturen. Voor een professionele uitstraling helpt het heel erg om je enveloppen te laten bedrukken met je huisstijl. Zo weet de ontvanger ook meteen wie de afzender is. Laat een professionele DTPâer dit opmaken om het er zo netjes mogelijk uit te laten zien. Laat je een grote oplage (500 stuks of meer) drukken dan is offset drukken de beste optie. Bij een kleinere oplage is digitaal drukken sneller en goedkoper.
14 x 14 enveloppen
Voor vierkante kaarten is het geschikte formaat voor de enveloppen 14 x 14. Deze kunnen bruikbaar zijn wanneer je een uitnodiging wilt versturen voor bijvoorbeeld een receptie of bedrijfsfeest. Ook kun je deze enveloppen inzetten wanneer je klanten of medewerkers een kerstgroet of felicitatie stuurt. De meeste bedrijven zullen dit type envelop niet op grote schaal gebruiken. Een 14 x 14 envelop leent zich nauwelijks voor bedrukking.
C4 envelop
De c4 envelop is de welbekende grote, rechthoekige envelop waar een A4 ongevouwen in past. Dit type enveloppen is geschikt voor zwaardere brieven en is vooral erg nuttig wanneer je meerdere paginaâs wilt versturen of een brochure verstuurt. Vooral in dat laatste geval is het natuurlijk van belang dat er geen onnodige vouwen gebruikt worden, want daar wordt een brochure alleen maar lelijk van. Een C4 envelop kan biedt veel ruimte om te personaliseren en dat is natuurlijk iets waar je handig gebruik van kunt maken. Naast je bedrijfsinformatie in huisstijl is er ook ruimte voor een grote afbeelding of wat prominentere tekst. Overweeg ook een variant met een âruitjeâ aan de voorzijde, waardoor het adres van de ontvanger zoals op de brief gedrukt zichtbaar gemaakt kan worden.
C5 envelop
Een C5 envelop is maar half zo hoog als een C4 envelop. Om A4-papier te investeren in een C5 envelop, moet je deze eenmaal vouwen. Dit is vooral geschikt voor lichtere post. Het is dan ook niet de bedoeling dat je in een C5 envelop een stapel A4âtjes verstuurt. De envelop leent zich voor Ă©Ă©n tot drie dubbelgevouwen A4âtjes. Voor eenvoudigere communicatie, zoals het versturen van facturen, offertes en boodschappen is dit de meest passende envelop. Deze envelop leent zich ervoor om je bedrijfslogo en bedrijfsinformatie op aan te brengen, maar niet veel meer bedrukking dan dat.
C6 Envelop
De C6 envelop raden we af voor bedrijfscommunicatie. Om hier A4-papier in te kunnen versturen, is het nodig om deze twee keer te vouwen: door de lengte en daarna nog eens door de breedte. Dit is eigenlijk alleen geschikt voor persoonlijke brieven en minder om als bedrijf in te zetten. Enerzijds omdat je A4-papier er netter uitziet als het maximaal Ă©Ă©n keer gevouwen is. Anderzijds omdat een dubbele vouw ervoor zorgt dat de envelop âdikkerâ wordt, en dit staat ook niet professioneel. In het minder voor de hand liggende gevallen dat je iets op A5-formaat wilt versturen, is een enkele vouw voldoende. Een A6 past er ongevouwen in. Dit is eventueel nog in te zetten voor het versturen van uitnodigingen. Een C6 envelop leent zich nauwelijks voor bedrukking.
Genoeg te kiezen dus, want naast verschillende formaten bestaan er natuurlijk ook nog verschillende materialen en kleuren. We wensen je succes met het kiezen van de beste enveloppen voor jouw communicatie!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Tips voor een aantrekkelijke flyerÂ
Tips voor een aantrekkelijke flyer zodat je ook met dit middel als onderdeel van jouw marketingmix gaat scoren
Toelichting e-mailmarketing richtlijnen 2012
E-mail richtlijnen voor emailmarketing die voldoet aan de wetten en regels van deze tijd.
Online marketing vs. Printreclame in B2B â Welke marketingvorm belooft meer succes?
Maar is printreclame echt ten dode opgeschreven? Wat is het verschil tussen deze twee vormen van reclame en welke biedt er meer succes?
8 tips voor een overtuigende brochuretekst
Hoe schrijf ik een overtuigende brochuretekst, een brochure is marketing en sales dus ga er zorgvuldig mee om! lees de tips!
Toelichting e-mail marketing richtlijnen 2012
e-mail marketing richtlijnen 2012: wat je wel en niet kunt doen met e-mailmarketing. Lees hier onze tips, veel succes!
Is DM nog wel van deze tijd?
Is een dm of direct mail nog wel van deze tijd? We versturen e-mail, social media berichten. Is een offline DM dan relevant? Lees het hier!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.