Dit relatiegeschenk draagt bij aan een betere volksgezondheid!

door Redactie | Last Updated:   29 augustus 2024

Wist je dat Nederlanders nog altijd veel te weinig water drinken? Hoewel de laatste jaren het besef bij veel mensen gestegen is dat ze niet voldoende vocht tot zich nemen, blijkt men vaak simpelweg niet te weten hoeveel water je eigenlijk zou moeten drinken. Ook vinden mensen het vaak een hele opgave om de juiste hoeveelheid vocht binnen te krijgen, bijvoorbeeld doordat ze het te vaak vergeten of niet altijd drinkwater bij de hand hebben. Aan dat laatste kun je direct iets doen door mensen een waterfles cadeau te doen.

Bewustwording en gemak

Maar liefst twee derde van alle Nederlanders drinkt niet voldoende water. Sterker nog, één op de tien mensen blijkt niet eens een liter water per dag binnen te krijgen, zo blijkt uit een onderzoek dat in 2022 door een bronwaterbedrijf werd gehouden. De grote vraag is natuurlijk hoeveel water je zou moeten drinken.

De rekensom is simpel: 35 milliliter water per kilogram lichaamsgewicht. Als je 100 kilogram weegt, drink je dus 3,5 liter water per dag. Weeg je 70 kilogram, dan heb je aan 2,5 liter genoeg. Laat als ondernemer de welbekende Dopper bedrukken met jouw logo en geef deze waterflessen weg aan je personeel of aan gewaardeerde relaties.

Zo maak je het iedereen gemakkelijk om de hele dag door water te kunnen drinken. Tegelijk zorg je voor een bewustwordingsproces. Hoe beter ons lichaam immers gehydrateerd is, hoe beter ons lichaam functioneert.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Niet alleen het drinken van voldoende water, maar ook het volgen van een duurzame levensstijl heeft de laatste jaren steeds meer de aandacht gekregen. In plaats van wegwerpflessen of bekertjes van plastic te gebruiken, stappen mensen massaal over naar het meedragen van een eigen waterfles die ze keer op keer kunnen hergebruiken. In dat hergebruik schuilt voor ondernemers de kracht van herhaling.

Laat waterflessen bedrukken en verspreid ze die onder je klanten. Op die manier zorg je ervoor dat jouw relaties de boodschap op de fles keer op keer onder ogen zien. Daardoor gaan mensen jouw bedrijfsnaam beter onthouden en wordt het merk geladen met positieve associaties. Dit zorgt uiteindelijk voor merkvoorkeur en een positiever resultaat!

Een mooi neven-effect: het positieve imago reikt echter verder dan alleen tot de bezitters van zo’n waterfles. Ook anderen zien het immers steeds voorbij komen! Denk aan het gebruik in de sportschool, tijdens wandelingen, op kantoor of chillend in het park.

waterfles relatiegeschenk

Waarom waterdrinken uit een herbruikbare fles zo populair wordt!

Conclusie

Door als ondernemer bij te dragen aan een betere volksgezondheid, sla je meerdere vliegen in één klap. Door waterflessen cadeau te doen, promoot je niet alleen het drinken van voldoende water, maar ook een duurzame levensstijl. Dit draagt niet alleen bij aan de gezondheid van je medewerkers en relaties, maar versterkt ook je eigen merk door middel van herhaling en een positief imago. Maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat hand in hand met het stimuleren van gezonde gewoontes, en door deze initiatieven te omarmen, kun je als ondernemer een blijvende impact maken op zowel je directe omgeving als de samenleving als geheel.

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.