Medeoprichters Facebook lanceren Asana voor publiek

door Marcel Nanning | Last Updated:   2 november 2011

Mede oprichters van Facebook Dustin Moskovitz en Justin Rosenstein hebben een task manager tool ontwikkeld voor teams die samen werken aan projecten. Het is ontstaan vanuit een prototype dat binnen Facebook werd gebruikt en uitgegroeid tot een standalone tool, nu ook toegankelijk voor het grote publiek.

De tool is al in ontwikkeling vanaf 2009 en nu gelanceerd voor jan en alleman. Naar eigen zeggen onderscheidt de tool zich van de andere taskmanager software door zijn eenvoud, flexibiliteit en snelheid. De publieke versie is gratis. Volgens de promofilm heeft de tool als doel kostbare tijd te gaan besparen die je normaliter verspilt aan vergaderen, emails uitwisselen en telefoongesprekken voeren.

asana screenshot

Je kunt eenvoudig een account aanmaken en met de tool aan de slag gaan. Er zit overigens een vertraging tussen het aanvragen van een account en het verkrijgen van je inloggegevens. Je krijgt een mooie melding; “wegens drukte kan het wat langer duren voordat je account aanvraag verwerkt is”. Oftewel; “ we laten even weten dat de lancering een groot succes is”.

Conclusie

Het ziet er op zich interessant uit en de tool is direct te gebruiken. Het is echter ook erg basic. Daarnaast heb ik niet direct kunnen ontdekken wat het verdienmodel is achter de tool. Ook zie ik (nog) geen schokkende meerwaarde tov andere taskmanagers, desktop gadgets, workflow software en projectmanagement software.

Heb jij de tool getest? Maakt deze tool jouw werk makkelijker? En, weet jij meer van het verdienmodel? Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.